Winkelier aan het woord...Yvette Schmale

“Alles wat we aandacht geven, groeit”

Hoe onderscheid je je als dienstverlener in een dynamische zelfzorgmarkt? Hoe creëer je een sterk merk met relevantie? Om de klant te overtuigen om voor joúw producten te (blijven) kiezen, is jezelf kritisch evalueren en out-of-the-box denken onontbeerlijk. Golden Naturals hecht veel waarde aan de visie van de klant: die houdt je immers een objectieve spiegel voor. Yvette Schmale is mede-eigenaar van drie Etos-filialen en twee Douglas-winkels in Den Haag. Zij vertelt over haar dagelijkse werk en haar ervaringen met het merk Golden Naturals.

Zesendertig jaar geleden openden Yvette en haar man hun eerste drogisterij in Den Haag. Anno 2019 zijn ze eigenaar van drie Etos- en twee Douglas-filialen. Ook hun drie dochters hebben het drogistenbloed door de aderen stromen en zijn werkzaam in de diverse winkels.

Passie voor supplementen
Sinds drie jaar staat Golden Naturals in de winkels van Yvette. “Ik heb een passie voor orthomoleculaire voedingssupplementen. We hebben lang gezocht naar een mooie orthomoleculaire supplementenlijn die niet aan actiegeweld ten onder gaat én garant staat voor kwaliteit. Zo kwamen we uit bij Golden Naturals. En geloof het of niet: drie dagen later stond er een vertegenwoordiger bij ons in de winkel! Een mooie samenloop van omstandigheden. Vanaf dag 1 is die samenwerking goed gegaan. Een altijd beschikbare ruggengraat en vraagbaak om op terug te vallen.”

Enthousiasme en bezieling
“Succesvolle verkoop valt of staat met diepgaande kennis van dat wát je verkoopt”, vervolgt Yvette. “De producttraining van Golden Naturals is een perfecte manier om door middel van anekdotes, ervaringen en praktijkcases ervoor te zorgen dat het echt gaat leven bij je winkelpersoneel. Dat enthousiasme en die bezieling geven zij door aan de consument. Bovendien geeft het vertrouwen om een gedegen en goed advies te kunnen geven als de klant daarom vraagt.”

Hardlopers
“Het mooie aan die trainingen is dat de producten die daarin besproken zijn, ook aanzienlijk beter verkopen. Voorbeelden van zulke ‘hardlopers’ zijn bijvoorbeeld de probiotica en multivitaminen. Typische voorbeelden van multi-inzetbare supplementen. Dat zijn we steeds verder gaan uitbreiden, ook aan de hand van de seizoenen. Die aanpak werkt goed; alles wat we aandacht geven, groeit”, vertelt Yvette.

Toenemende concurrentie
“De kracht van Golden Naturals zit ‘m voor mij in meerdere dingen. Om te beginnen de samenstelling waarbij is gedacht aan wat nodig is om maximaal effect te bereiken. Bijvoorbeeld optimale opname in het lichaam door bioactieve stoffen of het vervangen van een allergeen door een hypoallergene variant. Uitzoomend en kijkend naar de zelfzorgmarkt zie ik de concurrentie toenemen, steeds meer actiegeweld en online verkoop door bedenkelijke webshops. Golden Naturals doet hier niet aan mee, en dat komt de merkkracht en betrouwbaarheid alleen maar ten goede. Dingen veranderen zo snel, dat je wel moét blijven inspelen op de behoefte van de klant. Dat doen wij onder andere door ons te vestigen op ‘toekomstbestendige locaties’ waar de behoefte aan face-to-face contact, persoonlijke aandacht en advies blijft.”