Bezorgen en retourneren



Direct advies nodig?
Ons team is vandaag van 09:00 tot 17:00 uur beschikbaar
Bezorgen
-
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen slechts €3,95. Vanaf €25,- is de verzending zelfs helemaal gratis. Onderstaand een overzicht van alle landen waarnaar we verzenden en de bijbehorende verzendkosten:
Land Verzendkosten Gratis verzending vanaf Nederland
€3,95 €25,00, nu tijdelijk €15,00 België
€4,95 €25,00, nu tijdelijk €15,00 Duitsland
€4,95 €25,00, nu tijdelijk €15,00 Denemarken
€9,95 €100,00 Finland
€19,95 €100,00 Frankrijk
€15,95 €100,00 Griekenland
€24,95 €100,00 Hongarije
€20,95 €100,00 Ierland
€19,95 €100,00 Italië
€15,95 €100,00 Luxemburg
€11,95 €100,00 Oostenrijk
€15,95 €100,00 Polen
€21,95 €100,00 Portugal
€19,95 €100,00 Spanje
€19,95 €100,00 Tsjechië
€20,95 €100,00 Zweden
€19,95 €100,00 -
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Heb je je bestelling (op werkdagen) vóór 23.45 uur voltooid, dan worden de artikelen de volgende dag nog bezorgd. Heb je in het weekend vóór zondag 16.00 uur je bestelling voltooid, dan worden de artikelen maandag bezorgd.
Komt een andere dag je beter uit? Kies dan een ander bezorgmoment tijdens het afrekenen.
Zo heb je jouw pakketje doorgaans de volgende dag al in huis. Voor andere landen kunnen langere levertijden gelden.Land Tijdstip bestelling Lokaal geleverd door Nederland
België
Duitsland
Op werkdagen voor 23.45 besteld, volgende dag in huis
Op zaterdag en zondag voor 16.00 besteld, maandag in huisPostNL Denemarken
2-3 werkdagen diverse Frankrijk
2-4 werkdagen diverse Hongarije
3-6 werkdagen diverse Ierland
2-4 werkdagen diverse Italië
2-5 werkdagen diverse Luxemburg
1-2 werkdagen diverse Oostenrijk
3-5 werkdagen diverse Polen
2-4 werkdagen diverse Spanje
3-5 werkdagen diverse Tsjechië
3-6 werkdagen diverse Zweden
2-5 werkdagen diverse In alle gevallen is de zending te volgen via track and trace. Per land wijkt het aantal aanbiedpogingen af maar altijd ontvangt de ontvanger een notificatie waarmee hij/zij in de gelegenheid gesteld wordt zsm over zijn/haar pakket te kunnen beschikken.
Als de klant niet thuis is, dan wordt getracht het pakket bij de buren af te leveren. Als dat niet mogelijk is dan zal het pakket naar een lokaal afhaalpunt gaan en ontvangt de klant hiervan bericht. -
Welke vervoerder bezorgt mijn pakketje?
Bestellingen worden verzonden met de bezorgservice van PostNL. Het kan voorkomen dat het pakket wordt overgedragen aan een andere vervoerder in het land van bestemming. -
Kan ik ook voor een afhaallocatie kiezen?
Ja, je kunt er ook voor kiezen om je pakket op te halen bij één van de vele afhaallocaties in heel Nederland en België (op de gekozen dag vanaf 15.00 uur). Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera. Je kunt ook kiezen voor een pakketautomaat (mits beschikbaar) bij jou in de buurt. Hier kun je jouw pakketje ophalen met een code, op een dag en tijd die jou schikt. -
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
De vervoerder zal altijd eerst bij jouw opgegeven adres langs komen. Ben je niet thuis? De bezorger probeert het dan bij de buren af te leveren. Als het niet is gelukt om het pakketje de eerste keer te bezorgen dan gaat jouw pakketje naar een afhaallocatie en dan heb je nog een week de tijd om het pakketje af te halen. -
Mijn pakketje is niet geleverd. Wat kan ik doen?
Je verwacht jouw pakketje, maar de postbezorger is niet binnen het aangegeven tijdvak geweest. Ga dan eerst even onderstaande punten na:
- Bekijk je Track & Trace
- Kijk je bezorgadres in de orderbevestiging na
- Kijk in de app van de betreffende vervoerder voor meer informatie
Als je niet thuis bent, levert de pakketbezorger het pakket af bij de buren of bij een afhaal-punt bij jou in de buurt. Heb je de bezorger gemist en geen niet-thuisbriefje ontvangen in de brievenbus? Dat klopt! De meeste vervoerders informeren je zoveel mogelijk digitaal over je pakket.
In je e-mail en in de app van de vervoerder vind je een track & trace code. Met deze code kun je zien waar je je pakket kunt ophalen.
Alles nagekeken en heb je nog steeds je pakketje niet? Neem dan contact met ons op. Wij gaan het uiteraard voor je uitzoeken. -
Ik wil niet dat mijn pakket bij de buren bezorgd wordt, en nu?
Dat is mogelijk. Je kunt hiervoor kiezen in het afrekenproces, door bij de verzendmethode te kiezen voor "Bij niet thuis, niet bij buren bezorgen". PostNL rekent hiervoor een eenmalige toeslag à €0,40, welke wij zullen doorberekenen in de bestelling. -
Past mijn bestelling door de brievenbus?
Enkele producten komen door hun formaat in aanmerking voor een brievenbuspakje. Als dit het geval is, en er geen andere producten zijn toegevoegd met een afwijkend fomaat, dan zie je dit benoemd staan tijdens het rekenen bij de bezorgmethode. Een brievenbuspakje past gewoon door de brievenbus. De ontvanger hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Lekker makkelijk!
Retourneren
-
Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?
Iets verkeerd besteld of wil je toch liever van de aankoop af zien? Geen probleem! Producten die nog niet geopend zijn en waarvan de verzegeling nog intact is kunnen geretourneerd worden. Je kunt bij ons binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Download hier het modelformulier.
Heb je een beschadigd of verkeerd product geleverd gekregen? Of de verkeerde hoeveelheid? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen je graag met een passende oplossing. -
Wat is het retouradres?
Je kunt producten retour sturen naar:
Golden Naturals B.V.
t.a.v. Online retouren
Industrieweg 154D
5683 CG Best
Nederland -
Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?
Deze keuze laten we aan jou. Je kunt het pakketje retour zenden met een vervoerder naar eigen keuze. -
Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?
Uiteraard is dat altijd mogelijk. Laat dit even aan ons weten, zodat we je retourmelding kunnen afsluiten. -
Hoe snel wordt een retour verwerkt?
We houden je per mail op de hoogte van het volledige retourproces zodat je altijd weet wat de status van je retour is. Dit duurt doorgaans maximaal 5 werkdagen, maar vaak wordt een retour nog dezelfde dag afgehandeld. -
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief standaard leveringskosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. -
Zijn de retourkosten voor mijn rekening?
Tenzij anders overeengekomen zijn de kosten voor retour zenden voor rekening van de klant. -
Is de wettelijke garantie van toepassing?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Wettelijke garantietermijn Duitsland en België
In Duitsland en België geldt een verplichte wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.