Eindejaarscolumn: Van zaaien naar oogsten

Van zaaien naar oogsten

Terwijl we de kerstborrelglitters nog uit onze haren schudden, willen wij tussen alle feestjes en dinertjes toch graag even stilstaan. Niet zozeer bij jaarcijfers en targets, maar om onze waardering uit te spreken. Én om vooruit te blikken naar waar we écht naar uitkijken. Wat hebben we samen voor elkaar gekregen het afgelopen jaar en wat gaan we in het nieuwe jaar, sterker nog, in het nieuwe decennium, realiseren?

Waardevolle erkenning

2019 was voor Natusor Gezondheidsproducten een wervelend jaar vol dynamiek en nieuwe inzichten. In het voorjaar behaalden we het ISO 22000-certificaat. Hiermee geven we de garantie dat we als organisatie voldoen aan alle geldende kwaliteitseisen op het gebied van voedsel en veiligheid, van grondstof tot eindproduct. Een zeer waardevolle erkenning waar we dan ook trots op zijn.

Focus

We groeiden gestaag door met ons premiummerk Golden Naturals. Dat heeft geleid tot maar liefst 120 nieuwe samenwerkingen met retailers en dus ook 120 nieuwe verkooppunten. De toenemende vraag van winkeliers en consumenten is een duidelijk bewijs dat Golden Naturals binnen ons bedrijf alle resources in beslag neemt. Gezien de volledige focus op Golden Naturals, hebben we besloten om een aantal merken dat in onze ogen (nog) niet aan eenzelfde kwaliteitsstandaard voldoet, af te bouwen. Concreet betekent dit dat de activiteiten van NatuSport worden overgedragen aan een nieuwe BV. Enkele ‘toppers’ uit het assortiment van Naturalize worden omgevormd tot Golden Naturals-producten.

Uit ons jasje

Uiteraard vraagt de exponentiële groei van Golden Naturals om meer mensen én meer ruimte. Om onze klanten te verzekeren van kwalitatief hoogstaande producten en een continu goede service, hebben we onlangs vijf nieuwe medewerkers verwelkomd. Onder meer op de afdelingen kwaliteit, logistiek en verkoop binnendienst. Aangezien we letterlijk uit ons jasje groeien, trekken we het pand naast ons huidige kantoor erbij. Dit zorgt voor een verdubbeling van magazijn- en kantoorruimte.

Oogstjaar

Het moge duidelijk zijn dat 2020 voor ons in het teken staat van (door)groeien. Ons motto voor 2020 is ‘oogsten’. Wat we in 2019 hebben geïnvesteerd in productontwikkeling, relatiebeheer en capaciteit moet in het nieuwe jaar tot wasdom komen. Enkele speerpunten het komend jaar zijn het uitrollen van exclusiviteitscontracten voor groothandels, retailers en geselecteerde online aanbieders. Voor begin 2020 staat een vergaande samenwerking met Nederlandse Drogisterij Service (NDS) op de planning. Vanzelfsprekend staat ook kennisdeling weer hoog op de agenda. De Golden Naturals product- en verkooptraining krijgt een vervolg én in het tweede kwartaal worden het Vademecum en het E-learningprogramma gelanceerd.

Nieuwe naam

Last but not least een belangrijke aankondiging die u wellicht na het lezen van dit alles niet meer zal verbazen: om Golden Naturals op alle fronten naar een next level te tillen, nemen wij begin 2020 afscheid van onze bedrijfsnaam Natusor Gezondheidsproducten. Onze onderneming gaat verder onder de naam Golden Naturals B.V. Onze overtuiging is dat met deze stap we onze ambities nog beter gaan verwezenlijken en ons duidelijker kunnen profileren.

Kortom, óp naar een enerverend 2020 met waardevolle samenwerkingen en mooie resultaten.

Werner Jentjens & Jan-Dirk Troost
Directie Natusor Gezondheidsproducten B.V.